×
Om je de juiste producten aan te kunnen bieden willen we graag van je weten hoeveel medewerkers er in dienst zijn.

Persbericht: Hogere beschikbaarheid digitale zorgassistenten door samenwerking SmartMediBots en Zaurus

De digitalisering van de zorg neemt een vogelvlucht. Daarbij hoort ook de inzet van digitale zorgassistenten (ofwel chatbots). Steeds meer organisaties zien de voordelen van een assistent die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is om zorgprocessen te ondersteunen – denk aan initiële klantcommunicatie of het automatiseren van administratieve of technische taken.

Zaurus, leverancier van een beeldbeloplossing (digitale spreekkamers) en digitale assistenten voor de zorg, merkte dat diverse klanten nu ook stappen willen zetten met op maat gemaakte digitale assistenten. Om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen sluiten zij de handen ineen met SmartMediBots. SmartMediBots is een zorg-gericht initiatief van Eerstestap, specialist in het optimaliseren van klantprocessen met zogeheten ‘SmartBots’.

SmartBots in digitale spreekkamers

Zowel Zaurus als SmartMediBots zullen nu maatwerk digitale assistenten ontwikkelen die komen te draaien in de digitale spreekkamers van Zaurus. Dit maakt het zeker voor zorgorganisaties die al van deze spreekkamers gebruikmaken zeer laagdrempelig om een eigen digitale assistent te implementeren.

“We hebben zelf al diverse ‘generieke’ digitale assistenten ontwikkeld, zoals een digitale doktersassistente voor de ondersteuning van huisartsenpraktijken en een assistente voor het aanbieden van een digitaal inloopspreekuur. Nu merken we dat de vraag om maatwerk groeit”, aldus Niels Greidanus, CEO van Zaurus. “Dit pakken we nog steeds deels zelf op, maar om aan de vraag te blijven voldoen zonder een wachtlijst te moeten hanteren is een samenwerking met een solide, gespecialiseerde partner zoals SmartMediBots essentieel. Door onze krachten te bundelen hoop ik dat we samen veel zorgorganisaties mogen gaan ondersteunen.”

De eerste stap is gezet

De eerste digitale zorgassistent die uit deze samenwerking voortkomt is reeds een feit: SmartBot Yara mag de hartpatiënten aangesloten bij Hartpatiënten Nederland wegwijs maken in de wereld van de cardiologie.

Edwin Riem, CEO van zowel Eerstestap als SmartMediBots: “De droom van SmartMedibots is om de ‘kwali-tijd’ terug te brengen in de zorgverlening. De digitalisering van de zorg maakt dit in toenemende mate mogelijk. SmartMediBots realiseert digitale assistenten die patiënten in delen van het contact met de zorgverlener ondersteunen. Hierdoor wordt de patiëntreis efficiënter, houdt de zorgverlener meer tijd over om kwaliteit en meer aandacht te geven aan de patiënt en zijn familie: kwalitijd.”

 

Contactpersoon bij Zaurus: Jenny Luco

Online marketeer
E-mail: jenny@zaurus.nl
Telefoonnummer: 072-202 9123

 

Contactpersoon bij SmartMediBots: Edwin Riem

CEO
E-mail: edwin@smartmedibots.com 
Telefoonnummer: +31681347362

Ga voor meer informatie naar de website van SmartMediBots.